Aproape jumătate dintre managerii din retail și FMCG (46%) spun că numărul oportunităților de angajare va scădea în domeniile lor de activitate în 2024, în timp de doar 12% sunt optimiști și afirmă că următorul an va aduce mai multe oportunități de joburi, potrivit unui studiu Pronext.
De asemenea, pentru 42% dintre profesioniștii din retail și industria bunurilor de larg consum (FMCG) următorul an va aduce o stagnare a numărului de joburi noi. Principala motivație pentru 58% din managerii din retail si FMCG care își doresc un nou loc de muncă este schimbarea climatului organizațional actual, potrivit Pronext. 22% dintre manageri vor să-și schimbe jobul pentru o se dezvolta profesional, 17% vor creștere a salariului, în timp ce doar 3% au ales nevoia de promovare ca principală motivație.
“Nevoia de schimbare a climatului organizațional este o tendință care s-a accentuat în ultimii 2-3 ani. Managerii din retail și FMCG au devenit mai adaptabili, au mai multe oportunități de angajare și aleg să nu mai stea într-o zonă de confort care îi nemulțumește din punct de vedere al climatului. În plus, executivii vor o autonomie și flexibilitate mai mare, iar o parte dintre manageri își doresc o expunere nouă, de exemplu să facă pasul de la un job național la un rol cu expunere internațional, cu o componentă strategică”, a declarat Andreea Voicu, co-fondator Pronext, companie de impresariat din România pentru profesioniști din domeniul managementului.
47% dintre managerii din retail și FMCG chestionați de Pronext spun că mutarea în alt tip de companie este principala provocare pe care o caută la următorul rol profesional, ceea ce întărește nevoia lor de schimbare profundă a expunerii profesionale. 19% au ales proiectele internaționale, în timp ce 18% dintre manageri au ales mutarea pe alt tip de rol și 16% proiectele de inovație. Aceste preferințe arată, potrivit Pronext, că managerii din retail și FMCG sunt permanent deschiși la schimbare, valorizează diversitatea experiențelor profesionale și înțeleg importanța adaptării continue la cerințele industriei și a învățării pe tot parcursul carierei pentru a rămâne relevanți și competitivi.
Aproape jumătate dintre manageri (47%) consideră că evoluția consumului va influența cel mai mult domeniile retail și industria bunurilor de larg consum în anul 2024, în timp ce pentru 36% dintre executivi tehnologia are rolul cel mai important, iar 17% enunță că investițiile noi în extinderea rețelelor sunt cele mai relevante.
Studiul Pronext și-a propus să identifice și principalele abilități pe care angajatorii le caută în 2023-2024, potrivit managerilor din retail și FMCG: 44% au ales capacitatea de a inova, 33% adaptabilitatea, 14% leadership-ul și 8% orientarea către client.
Despre Pronext
Pronext este prima companie de impresariat din România pentru profesioniștii din management. Serviciile de impresariat pentru profesioniști implică promovarea acestora în fața companiilor selectate din industria dorită. Acest proces este urmat de evidențierea competențelor transferabile pe care profesioniștii le au pentru posturile țintă.
De asemenea, impresariatul pentru profesioniști implică identificarea și selecția angajatorilor de interes pentru client (industria targetată, tipologia companiei – națională sau multinațională), urmărirea apariției posturilor de interes pentru client. Următorul pas în impresariat este promovarea profilului profesionistului în vederea facilitării interviurilor pentru obținerea unei oferte de muncă compatibile cu așteptările raportate la buget, program de lucru, perspective dezvoltare carieră și atractivitatea proiectului.